top of page

Reportáž z Brněnské olympiády

Aktuálně probíhající Zimní olympijské hry v Pekingu se odehrávají bez diváků. Aby fanoušci úplně nepřišli o sportovní atmosféru, rozhodlo se Brno ve spolupráci s Českým olympijským výborem uspořádat Olympijský festival.



Olympijský festival Brno

4. 2. - 20. 2. 2022

Areál Nové Zbrojovky

Vstupné: 50,- ; děti do 120 cm zdarma

Otevírací doba: 9:00 - 18:00 (19:00)

Doprava: speciální BUS linka v trase:

Nová Zbrojovka - Kuldova -Stará Osada - Židenice nádraží - Nová Zbrojovka



Dnes v pátek 10. 2. jsem se i já s rodinou vydal do centra sportovního dění. Vstupenky máme již předem rezervovány, takže dovnitř bychom se měli dostat bez problémů. Jediné omezení (kontrola očkování, prodělané nemoci či negativního PCR testu) již bylo zrušeno, takže nám nic nebrání areál navštívit.

Po kontrole vstupenek jsme uvnitř, dostáváme plánek areálu a již se sestrou hádáme, kam půjdeme napřed.


Procházíme kolem jednoho ze dvou kluzišť, kde momentálně probíhá nějaký zápas mezi školními hokejovými kluby. Naše zklamání, že si dnes nezabruslíme, mizí v okamžiku, kdy zjistíme, že se v areálu nachází také druhá bruslařská dráha s oválem okolo.


Jdeme bruslit!

Nazujeme brusle a míříme na led. Protože je teplo, je led vcelku rozteklý. Bruslíme a závodíme se sestrou, když najednou nám pořadatelé zahradí cestu se slovy, že pojede rolba. Musíme uhnout na druhou část bruslařské dráhy a pozorujeme rolbu upravující led. Po úpravě ledu se opět rozbruslíme na krásném hladkém ledě. Úplná paráda! říká mladý pár bruslící kolem.




Po hodině bruslení jdeme změnit disciplínu. Já jdu zkusit biatlonovou střelbu, sestra s taťkem jdou do snowparku na snowboard. Střelba mi moc nešla, takže se po chvíli vrátím ke zbytku rodiny. Čekají v dlouhé frontě, což mě nebaví, takže se rozhodnu projít si zbytek areálu a podívat se co kde je.




Curling

Zamířím do jedné z hal bývalé Zbrojovky, uvnitř se nachází curlingové dráhy, bohužel doprovázené dlouhou frontou čekajících lidí. Po telefonickém hovoru s rodinou se rozhodnu držet nám místo ve frontě. Protože možnost vyzkoušet si curling je jedinečná.

Chvíli před tím, než se dostávám na řadu, přichází zbytek rodiny. Rodiče, když vidí, jak na extrémně hladkém ledě popadá spousta lidí, dospějí k rozhodnutí pozorovat vše z povzdálí.


Jsme na řadě, zkouším svůj první curlingový odpich, nejprve si potěžkám kámen, je opravdu těžký, naštěstí vím, že se po mně chce ho jenom odstrčit. První odraz se mi úplně nepovede, místo odraženého kamene skončím v pozici připomínající klik. Další odrazy jsou už úspěšnější a začíná mě to bavit. Sestru to taky baví, nicméně odrazy se jí moc nedaří, neumí do toho dát potřebnou sílu.


Spokojeni a příjemně unaveni,odcházíme domů a já jsem moc rád, že to vyšlo a Olympijský festival jsem mohl navštívit. Tolik sportů si za 50 korun jinde rozhodně nevyzkoušíte.

EV

Všechny fotky pochází ze zdrojů autora - Erik Valenta

7 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page